donderdag, mei 12, 2016

Ontbijten doe ik meestal met melk, fruit en cornflakes.

Vanmorgen was het niet anders. Maar omdat de bananen nog niet rijp genoeg waren besloot ik om er de gedroogde-abrikozen-variant van te maken.

Mise en place : abrikozen, meloen, eetkommetje, lepel, snijplankje, mes, GFT bakje.

Ik snijd de abrikozen en doe ze in mijn kommetje. Dan snijd ik twee schijven van de meloen, haal de pitjes eruit en doe de schil eraf. Pitjes en schil gaan in het GFT bakje. De naakte meloenschijven snijd ik in blokjes. Ik schuif de stukjes meloen van het plankje, spoel plankje en mes af, sluit GFT bakje en zet het opzij.

Dan is het tijd om de melk over het fruit te gieten. ... Wat ? … In mijn kommetje liggen alleen stukjes abrikoos ??? Waar is de meloen naartoe ? Het duurt even – maar echt niet lang – voor ik weet waar ik moet gaan kijken : ik heb de meloenblokjes netjes bij het andere afval in het GFT bakje gekieperd ! 

Man, man, man … 
Wordt het zó een dag vandaag ??? Stilletjes binnen blijven, dan …