Snel, nog eentje op de valreep ...
(zie ook UPDATE onderaan !)
Zalig Kerstfeest ! Lekker gegeten ? Allez, toch meer dan ik, hoop ik. Ik had vanalles lekkers in huis gehaald. Ik ging een kipje wokken en voor Kerstmis zelf had ik mijn "kerst-eten" in huis gehaald : ossentong met maderasaus en patattenbolletjes.
De ossentong zit nog in de vriezer ... Het zit namelijk zo : op 24 en 25 december werd er in de Coige een grote leegloop waargenomen. Dat is zich precies aan 't stabiliseren. Hoewel ik eigenlijk nog steeds helemaal "leeg" ben. De grote schoonmaak, zullen we maar denken ... Ik ben er niet ziek van geweest of zo, dat niet. Maar deze week is er al veel water en papier door de buizen gestroomd richting septische put ...
Woensdag was het weer werkendag en stelde de vraag zich : hou ik van uitdagingen ? Wel neen, ik vind uitdagingen helemaal niet (meer) leuk !
Woensdagochtend kom ik op kantoor en het eerste wat ik merk is dat er een grooooote stapel post ligt. Ah jaaaa, de postbode was ook maandag geweest. Collega met verlof zijnde, begin ik vol goede moed de post open te maken en te sorteren.
Ondertussen hoor ik de fotocopiemachine piepen. ??? OK, major problem. Geen leven in te krijgen. Een stuk of drie keer de machine afgezet en de stekker uitgetrokken (zo moet dat, hebben ze mij bij de technische dienst van Xerox geleerd) ... Niks aan te doen. De fout blijft en er zit niets anders op dan naar de technische dienst te bellen. Daar kennen ze de boze mevrouw van onze firma nog altijd blijkbaar want zonder veel aandringen, wordt onze machine "in storing" gezet en "zal er iemand langskomen".
Ondertussen staat één van onze mannen (de enige die niet met verlof is) aan mijn bureau : printer nr. 2 doet het niet. Ja jongen, dat weet ik ... Dat hebben we vorige week al vastgesteld. Ik heb toen een case gelogged en hopelijk, ooit, zal er wel eens iemand naar die machine komen kijken ... Tien minuten later staat diezelfde lieverd terug aan mijn bureau : de "grote" printer nr. 10 (de fotocopiemachine) doet het ook niet ... Neen, jongen, dat heb ik net zelf vastgesteld. Ik heb gebeld en ze gaan iemand sturen, eens ... wanneer weet ik niet ... Print ondertussen maar op mijn printerke.
Verder met de post echter. Die stapel wil maar niet kleiner worden. Waarom moet iedereen net nu toch die eindejaarskaartjes sturen ?
Kijk, er zit zelfs een bubbel-envelop in de post met mijn naam erop ! Cadeautje ?! Oh, afzender : Douwe Egberts ... Voorzichtig gaat er een lichtje branden. Eveneens vorige week, stonden ze met zijn vijven (niet allemaal tegelijk, natuurlijk) aan mijn bureau om te melden dat het "voetje" van de koffiemachine aan het afbreken was. 't Zou nog een kwestie van dagen zijn voor het ding er, met beker en al, eens afviel. Ik heb toen naar Douwe Egberts gebeld en het probleem zou worden doorgegeven. Eigenlijk verwachtte ik een technieker die een ander voetje zou komen monteren. Nu gingen echter al mijn sirenes aan het loeien ! Douwe Egberts heeft mij gewoon een nieuw voetje opgestuurd ! Zet het er zelf maar op !!!
't Schoonste van 't spel : in de envelop zit een voetje en een "bodempje". Maar ... en nu komt het : ... op de verzendingsnota staan DRIE items ! 39571200, 39571300 en 39571400. En neen, het was niet my lucky day : er zitten geen montage-instructies bij ... Bwa, hoe moeilijk kan dat zijn, zo een voetje monteren ? Ik ken onze koffiemachines toch van binnen en van buiten ...
Tussen haakjes, mijn reputatie van "boze" mevrouw blijft zijn vruchten afwerpen : een uurtje na mijn telefoontje stond de technieker van Xerox aan onze machine te knutselen ... Ze hadden de lieve man uit zijn verlof gehaald ... Ik heb hem twee koffies gegeven ...
Allemaal een heel prettig uiteinde !!!!!
UPDATE - UPDATE - UPDATE - UPDATE - UPDATE
Deze namiddag stuurde ik volgende boodschap naar Douwe Egberts : De bekerhouder van onze koffiemachine is gebroken. Na mijn telefonische oproep, was u zo vriendelijk ons een nieuwe bekerhouder (gridfb5100, ringfb5100, trayfb5100 - Bon W14967) toe te sturen, waarvoor dank. Jammer genoeg KRIJG IK HET GEBROKEN STUK NIET VAN DE MACHINE VERWIJDERD en kan ik het dus niet vervangen door het nieuwe. Wat verder wel nog stuk ging : twee vingernagels en een schroevendraaiertje. En we zijn drie kwartier kwijt van onze kostbare tijd. De manual die bij de machine ligt, bracht geen uitsluitsel. Summiere instructies over hoe het oude stuk eraf te halen en het nieuwe stuk te plaatsen, zouden handig geweest zijn. Hoewel ik ervan overtuigd ben dat dit een hele simpele puzzel is, ben ik toch niet van plan nog verder te proberen de bekerhouder te vervangen. Wat als ik iets anders aan de machine beschadig ? Wij hadden graag zo spoedig mogelijk een oplossing voor dit “probleem”. Ondertussen hopen wij dat de gebroken bekerhouder het, door middel van een elastiekje, nog een tijdje uithoudt. Met vriendelijke groeten,