donderdag, september 30, 2004

BZQ172, U BENT EEN LUL !!!

En nog geen grote ook niet : eerder een heeeeel kleine gefrustreerd driftkikkerlulletje heb je, dat je in het verkeer probeert op te blazen ...

Vanochtend nemen we, met ons zessen, gezwind de bocht om, op het baantje dat evenwijdig loopt met de E40, eens lekker door te scheuren. We komen uit de bocht in het eerste rechte stuk en beginnen allemaal snelheid te maken. Algauw zitten we aan zeventig per uur.

Auto's die zeventig per uur rijden, hangen vanzelf niet met kop en staart tegen elkaar aan. Tussen elke wagen is ongeveer plaats voor twee voertuigen. Reken zelf maar uit hoelang een file is van vijf auto's die een serieuze snelheid beginnen te ontwikkelen ...

En dan zie ik de truuter achter mij naar links uitwijken. 't Is niet waar, hé ? Die wil mij voorbij ! Maar dat kan niet ! De eerste auto van onze file is intussen al aan de volgende bocht gearriveerd. Als je heel die rij nu voorbij wil, heb je helemaal geen zicht op tegenliggers. Tegenliggers die ook aan zeventig, tachtig of negentig per uur aankomen. Ah jaaaa ! Want zo een baantje buiten de bewoonde wereld, daar wil iedereen wel eens gas geven.

En ja hoor, 't gaat helemaal zoals ik verwacht : lul geeft gas, rijdt mij voorbij, gooit zich tussen mij en mijn voorganger en moet dan met beide voeten op de rem gaan staan om niet tegen mijn voorganger aan te knallen.

Nu, ik verwachtte geen ongeval of zo want ik had dit allemaal zien aankomen. Maar ik werd mij daar toch zo RAZEND dat ik eens flink geclaxoneerd heb.

Na de eerste bocht, zag ik lul weer naar links gaan maar de volgende bocht kwam al in zicht en zijn frank was ondertussen ook al gevallen dat hij in een nogal lange rij zat. Tot aan de Zavelstraat is hij dus braafjes in het gelid blijven rijden ...

Maar, ik blijf er bij : BZQ172, U BENT EEN LUL !!!


En nog even een wijze les : lach nooit met andermans leed !
Gisteren vertel ik al lachend aan de collega's dat Buur Boer die ochtend gelijk met mij vertrok. Hij zat op een supergrote tractor waarachter een vervaarlijke ploegmachine hing. Zo een geval van vier meter lang en meer dan twee meter hoog, dat een beetje schuin over de stoep hing. Daarmee sleurde hij door de takken van een boompje dat op de stoep bij Buur BMW staat.

Gisterenavond kom ik thuis en wat ligt daar, half op straat en half op mijn stoep ? Een grote tak van één van mijn bomen !

Buur Boer was dus voor mij thuis gekomen ... ;-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten