maandag, september 27, 2004

Ik heb net aan mijn broertje gemaild dat hij zijn gebruikte kleren maar naar zijn gewone wegbrengpunt moet brengen ... Ik mocht ze hebben om bij E5-Mode binnen te doen. Daarvoor kreeg je dan een aankoopbon van 5 EURO. Helaas was dat DIT weekend ! Vrijdag heb ik er helemaal niet aan gedacht en zaterdag was het niet mijn beste dag : om vier uur 's ochtends opgestaan met stekende hoofdpijn en een Dafalgan genomen, verder geslapen tot elf uur, wat rondgelummeld, in de namiddag even boodschappen gedaan, daarna eten gemaakt maar niet opgegeten vanwege geen goesting (!) en om acht uur met nog een Dafalgan maar weer onder de donsdeken gekropen.

Aan het hele E5-Mode gebeuren heb ik dus niet meer gedacht en mijn kleerkast hangt nog even vol als altijd. Een beetje voller zelfs, want zondag heb ik gewassen en gestreken !

Ja, zondag voelde ik mij een ietsje beter en ben ik dan maar beginnen poetsen ;-)
Ge weet hoe dat gaat, hé ? Het begint met wat Glorix in de WC te gieten en voor je het weet heb je de WC's gekuist (muren en al !), het bad gepoetst, de normale zondagpoetsbeurt van de kamers achter de rug, en omdat je er plezier in krijgt ga je dan ook maar eens afstoffen en grondig stofzuigen in de living. Als de wind dan nog wat meezit droogt de was gemakkelijk en kan je er nog een stapeltje strijk mee tegenaan gooien. Die volgezabberde plantenbakken ? Die brengen toch niets meer op : leegmaken die handel ! En 't moet nu maar eens uit zijn met al die motten- en spinnendraden aan de vensters : met de grove borstel erdoor !

Zo werd zondag dan ook een beetje spinnendag. In de living zat er een "krewellige" : die klampte zich vast in een hoekje aan het plafond en ik heb veel moeite gehad om ze in de stofzuiger te doen verdwijnen. Bij het wegborstelen van de spinnendraden rond de venstertjes van de garage, heb ik een familielid van die supergrote reuzenspin uit de garage doen opschrikken. Of beter : zij heeft mij doen opschrikken. Ik heb wat rondgehuppeld (ai ! oei !) en uiteindelijk is ze tegen de voorgevel onder mijn klomp gesneuveld ... 's Avonds draai ik mij om in bed en zie ik op de "plancher" tegen de kasten een zwarte plek. Tegen beter weten in heb ik mijn bril opgezet. Jawel ! Spinnemans ... Een spin in een hoekje proberen te verpletteren is NIET gemakkelijk ! Ze kroop weg ONDER de parketplanken !!! Ik heb dan een paar keer flink met mijn voet op die bepaalde plank gestampt en dat vond ze niet leuk want ze kwam terug boven plancher. En uiteindelijk is ook zij onder mijn klomp gesneuveld ... Snik, snik ...

Nu we toch in de lugubere sfeer zitten : vrijdagavond lag er in de Coige een overreden eekhoorntje ! Allez, aan de fantastische pluimstaart te zien, denk ik toch dat het een eekhoorntje was. 't Had precies wel wit op zijn buikje ... Kan dat ? Een eekhoorntje met een wit buikje ?

Vanochtend, terwijl ze op het nieuws over DHL bezig waren, reed ik achter een vrachtwagen met opligger van ... PHL ... in Duitsland !!! Ahaaaa ... denken ze het ZO op te lossen, die mannen ? ;-)))

Wat vandaag nog allemaal gaat brengen : wie weet dat, jong ? Ik heb vanmorgen een asprootje genomen maar dat was precies niet goed meer : het rook en proefde naar azijn ... Maar ik sliep nog half en heb het spul toch maar binnengekapt. Zodra de roze olifantjes verschijnen, laat ik het u weten !!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten