woensdag, januari 24, 2024

Telenet Teleurstelling

Gisteren kreeg ik een email van Telenet "Haal vandaag gratis de tv-ervaring van morgen in huis" waarmee ik gratis een TV-box kon bestellen. Ik heb dat 's avonds geprobeerd maar kreeg als uiteindelijk resultaat "er is iets mis gegaan. probeer het later opnieuw."

Vanmorgen waagde ik een nieuwe poging : gelukt ! Ik heb gratis een TV-box besteld ! Dacht ik ...

Zonet kreeg ik per email de bevestiging van mijn bestelling : te betalen 50 euro voor "vergoeding decoder aan restwaarde". Toen ik de bestelling afrondde, stond het eindbedrag op 0 euro, voor ik "bestellen" aanklikte. Op -50 euro eigenlijk want de "kost voor commerciële ruil" was 50 euro en die werd afgetrokken van het totale 0 euro bedrag.

Niet goed bezig, Telenet ...

En, waarom lukte de bestelling de eerste keer niet ? Dat heb ik ondertussen ook uitgevogeld. Bij stap 2 staat het leveringsadres. In mijn geval was dat juist, dus klikte ik gewoon op "volgende". 

Vandaag bekeek ik alles nog maar eens wat beter (en duidelijk nog niet goed genoeg want ik ben eraan voor 50 euro - grmbl !). Vóór mijn adres stond een zwart cirkeltje met daarin een geel cirkeltje met daarin een zwart bolletje. Vandaag klikte ik op dat bolletje : er gebeurde niets. Het adres bleef hetzelfde, en het zwart cirkeltje met daarin een geel cirkeltje met daarin een zwart bolletje veranderde ook niet. Wat me wel opviel was dat ik er geen tweede keer meer op kon klikken. Mijn bestelling ging verder door zonder problemen (behalve dat mij 50 euro aangerekend wordt voor iets dat ik GRATIS zou krijgen !). Wat me doet vermoeden dat ik gisteren zogezegd geen leveringsadres had geselecteerd en de bestelling dus niet kon doorgaan.

Telenet, als je alleen maar techneuten als volwaardige klanten wil en als je de anderen alleen maar wil plagen en/of bedotten, zeg dat dan hé !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten