zaterdag, december 06, 2008

Ik krijg hoe langer hoe meer respect voor mijn Engelbewaarder ...
Vanmiddag ben ik schoenen wezen kopen. Begin dit jaar hadden wij op het werk twee cadeaubons van 25 EURO gekregen. Ik weet bijgot niet meer waarvoor ... Maar allez : dank u baas ! Deze bons vervallen op 31 december 2008 en het was dus zaak om daar nog snel iets mee te doen. Ze worden aangenomen bij Brantano, en ik heb nieuwe schoenen nodig. Dus, de keuze was snel gemaakt : naar Brantano dan maar.
Ik had weer alle geluk van de wereld. De schoenen die ik er alle jaren koop (gewone, simpele zwarte schoenen, met een hoge hak en met een lage hak) waren gewoontegetrouw weer beschikbaar in mijn maat. Op 10 minuutjes was de zaak geklonken en zat ik weer in de auto : dank zij de cadeaubons was ik twee paar schoenen rijker voor de prijs van één !
Thuis gekomen, zat ik met een ander probleem. Twee nieuwe schoendozen in mijn schoenenkast krijgen. Opkuisen, dan maar ... Nu moet ge weten dat ik al mijn versleten schoenen opgeborgen heb in de garage, in schoendozen. Daar mijn nieuwe schoenen nog even in de doos moeten blijven (die zal ik pas ergens volgend jaar in gebruik nemen), zocht ik in de dozen versleten schoenen om daar nog wat "nieuwe" versleten schoenen bij in te steken. In 1 schoenendoos krijg je gemakkelijk 2 paar versleten schoenen, hoor. En ik begin de dozen van den "hank" te halen.
Memories ... oooh, die rode schoenen ! Dat ik ooit rode schoenen gehad heb ! En paarse ... ! En kijk, dit zijn zo'n zwarte platte, gelijk ik nu weer gekocht heb ... Maar ... wacht eens even, die zien er nog zo goed uit ? 't Zal wel zijn : tussen mijn versleten schoenen zat 1 paar spiksplinternieuwe schoenen ! Nooit aangehad ! Geen idee hoelang die daar al tussen staan ... 't Is al wel een jaar of twee geleden dat ik nog aan die dozen geweest ben ...
Nu kan ik dus weer een tijdje voort. Momenteel draag ik schoenen die ik pas enkele weken geleden in gebruik genomen heb : nieuw, dus. Ik heb twee paar nieuwe schoenen gekocht en één paar nieuwe schoenen gerecupereerd ! Yep, bij Brantano zien ze mij de eerstvolgende 12 maanden niet ...
Enne ... DANK U, Engelbewaarder !!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten