dinsdag, juni 19, 2007

Ik zit serieus op mijn paard vandaag ! De dreigbrieven vloeien hier als vanzelf uit mijn klavier.

Eerst was er Xerox.
Heb je een probleem met het copieerapparaat en bel je hun technische dienst, dan willen zij ab-so-luut dat je dat probleem zelf oplost, mits wat telefonische hulp. Zo heb ik in het verleden geleerd dat je bij witte strepen op de copies, een staafje in de xerografische eenheid een tiental keren moet in- en uittrekken om dit probleem te verhelpen.
Gisterenmorgen deed ik dus deze kleine interventie om de witte strepen uit onze copies te krijgen. Helaas ! ... Het staafje brak af ... Bij de technische dienst lieten ze mij eerst een zelfreinigingsprogramma doen lopen op de machine (20 minuten). Aangezien dit niet hielp (nog steeds witte strepen op de copies), zou er een nieuwe xerografische eenheid moeten geleverd worden. Maar ... daar de huidige eenheid nog bijlange niet end-of-life was, zouden WIJ hiervoor moeten betalen !
Jamaar, zo niet hé ! Ik heb vanmorgen dus een mail gestuurd, zeggende : "... Bijgevolg zullen wij in de toekomst geen enkele technische handeling meer zelf uitvoeren en verwachten wij bij elke storing van de machine, dadelijk het bezoek van een technicus ter plaatse. Wij verzoeken u vriendelijk uw technische dienst hiervan opde hoogte te brengen zodat zij niet blijven aandringen op telefonische begeleiding bij het oplossen van technische problemen."

Tweede geval : VAG badges.
Ik zit hier al meer dan een maand met 20 nieuwe toegangsbadges die ik niet kan programmeren (lees : waar wij dus niets mee kunnen doen). Twee dagen na de levering had ik een fax gestuurd (per telefoon wordt er bij VAG niet veel geregistreerd, heb ik de indruk) om dit probleem te melden. Na anderhalve week werd ik gebeld door een technieker. Per telefoon hebben we vanalles en nog wat geprobeerd : niks aan te doen, de badges kunnen niet geprogrammeerd worden. Misschien had ik wel de verkeerde badges ontvangen ? Dat dacht ik ook al. VAG heeft zich op ons "dossier" gebaseerd om mij nieuwe badges te leveren. Maar jammer genoeg staat er op de badges zelf niet de minste referentie die licht op de zaak zou kunnen werpen. De technieker zou het geval onderzoeken en mij op de hoogte houden.
We zijn nu alweer een maand verder en ik zit hier nog steeds met 20 onbruikbare badges ... Daar ik niet genoeg badges heb om aan de studenten te geven, doe ik hier dagelijks ettelijke kilometertjes om de mensen in en uit het klaslokaal te laten. Ter info : de studenten hebben een badge nodig om van onze sanitaire faciliteiten gebruik te kunnen maken en in mei en juni hebben we bijna alle dagen een stuk of 8 studenten over de vloer.
Ik heb vandaag dan ook maar een fax gestuurd naar VAG met de vraag "... wanneer ik de extra badges zal kunnen programmeren".

Daarna ging ik even stoom aflaten bij mijn baas en toen die hoorde dat ik "in mijne schrijf" was, vroeg hij of ik mij geroepen voelde om een aangetekende brief te sturen naar Luxemburg. In februari hebben wij per vergissing een faktuur twee keer betaald. In maart beloofde de leverancier dat hij "incessamment le nécessaire" zou doen om ons terug te betalen. Nu, drie maanden later, hebben we nog niets van die centen teruggezien.
Ik ben dan maar in mijn pen gekropen om, in mijn beste frans, aan te dringen op een prompte terugbetaling, "faute de quoi nous nous serons tenus à escaler le dossier".

Tiens, en nu ik toch aan 't schrijven ben zou ik misschien eens aan mijn ontslagbrief kunnen beginnen ... ???

Ah ja, en voor ik het vergeet ... De handdoeken uit het stukje hieronder (22 mei !) hangen nog steeds op het laddertje in het stofzuigerkot ... En neen, ik ben niet in detail gaan kijken of er schimmel op zit ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten