zondag, oktober 01, 2006

De ganzen zijn vertrokken ...

Ik was wat in de garage bezig en de poort stond open. Plots hoorde ik buiten een kabaal van jewelste. Het zag er naar uit of een stuk of dertig ganzen in de lucht een formatie probeerden te vormen : hier een groepje van vijf, daar twee samen, verder nog een groepje van drie ... Dat vloog daar maar rond en maakte lawaai voor honderd !

Uiteindelijk begon de grootste groep van een stuk of twaalf een "V" te vormen. En één voor één sloten de anderen zich erbij aan. Eigenlijk wel spectaculair om te zien. Ik heb ze uitgewuifd en hen goede reis gewenst. En toen ze bijna uit het zicht verdwenen waren, kwam er nog eentje nagevlogen. Die heb ik getoond in welke richting de anderen vertrokken waren ...

Tiens, nu ik er over nadenk : ze vlogen naar het Westen ... ! Vliegen trekvogels niet meestal naar het Zuiden ??? Als dat maar goed afloopt ... Tenzij dit Canadese ganzen waren, natuurlijk. Dan zitten ze wel in de goede richting, niet ?

Zo, en nu MOET ik toch echt aan de afwas beginnen. Ah jaaaa ... doordat ik vorige week immobiel was, is het er ene van twee weken ... :-(

Ik heb vanmorgen al alle mogelijke uitstel-maneuvers uit mijn truukendoos gehaald : de kamers boven gestofzuigd, de WC's gepoetst. Ik heb zelfs de kelder met nat gekuist ! (Ja, Frank, het waren muisjes die je in het keldergat gezien had. Eentje lag er verhongerd - en al een beetje vergaan - in de kelder ...) En dan heb ik hier beneden nog wat gestofzuigd ... En nu rest er mij echt niets anders meer dan toch maar aan de afwas te beginnen.

'k Zal de 0110 CD opzetten : leuke liedjes voor een goed doel. Ge zult zien dat mijn afwas dan "op een ik en een gij" gedaan is !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten