zaterdag, september 30, 2006

Mijn wolkje heeft zich gisteren goed gehouden ... Rond half drie in de namiddag werd het wel erg dun en het zag er even naar uit dat ik er door zou zakken. Maar 't moet een wolkje van kwaliteit geweest zijn. 't Was zelfs zó goed dat het mij tot 7 uur 's avonds gedragen heeft !

Dat zit zo ... Geert, die al mijn "close"-vragen moet beantwoorden, gaat maandag zomaar eventjes verlof nemen ! :-O Zijn kinderen hebben pedagogisch verlof of zo en zijn vrouw moet werken, dus neemt hij verlof om bij de kinderen te blijven. Ik mag hem maandag wel bellen met mijn vragen. Het lawaai van de kinderen op de achtergrond moet ik er dan maar bijnemen. Een echt huisman, dus ! Daar heb ik alle respect voor maar ... niet in MIJNE close, hé !!! Trouwens, mijn vragen per telefoon behandelen, dat loopt niet goed af. Dat weet ik uit ervaring.

Enfin, de voorbereiding van deze kwartaalafsluiting ging zo goed dat ik om 5 uur al mijn vragen klaar had. Ik vroeg Geert dus of hij supervroeg thuis moest zijn die avond. Anders konden we het hele boeltje afwerken en zou ik hem maandag, tijdens zijn verlof, niet hoeven te storen. Supervroeg ? Deze week was hij al elke avond pas rond acht uur van kantoor weggegaan. En, oei ! Zijn vrouw had net een sms'je gestuurd : of hij deze vrijdag weer zo laat ging thuiskomen ...

Maar we hebben doorgezet : Geert heeft al mijn probleemvragen opgelost. Hij heeft wel enkele keren op de klok gekeken en gezegd : "Ik ga echt door moeten gaan ..." Om 7 uur waren we klaar en maandag ga ik erin vliegen zoals dat zo goed past bij een "quarter-close".

Da's nog zo een fenomeen waar ik niets van begrijp : bij de kwartaalafsluiting loopt iedereen zo nerveus als honderdduizend man. Waarom ? Voor mij is een maandafsluiting gewoon een maandafsluiting, einde kwartaal of niet. Ik krijg toch altijd maar drie dagen om de voorbije maand uit te spitten en in facturen te vertalen ... Augustus of september, dat maakt voor mij geen verschil. Maar met hun onnozel "einde-kwartaal-gedrag" komen ze mij aan het einde van elk kwartaal dus extra "ambeteren" en "stresseren" ... Vroeger op school was het toch ook zo : als ge "door het jaar" niet goed gewerkt had, werd het aan het eind - bij de examens - heel moeilijk om alles nog recht te trekken en goede resultaten te halen ? Allez, voor mij was dat toch zo ... In de "zakenwereld" werkt dat blijkbaar niet zo ... Soit.

Sorry ... Ik ben precies weer aan 't zaaaagen ... Waar is mijn wolkje hier ? Dat ik er gauw weer op kruip :-))))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten