donderdag, maart 30, 2017

De markt ... stress, stress, stress ...

Aan het groentenkraam kocht ik 1 kilo aardappelen. Toen ik wou betalen, viel mijn stuk van 1 euro in de bak met knoflookknollen. "Leg ze maar allemaal opzij", zei de groentenman. Ik begin de bak met knoflook te ontmantelen en vind mijn stuk van 1 euro. Ik zeg nog : "Als het nu is van 'wat ge aanraakt, moet ge kopen', dan ga ik iets voorhebben". Waarop de groentenman : "Da's niet zo duur, hoor. Maar wat gaat ge er allemaal mee doen ?" Ik betaal en hij zegt nog : "Vergeet ze niet, hé". Ik denk dat hij een grapje maakt over de knoflookknollen, zeg welbedankt en ga naar het broodkraam. Ik heb net koffiekoeken besteld als ik achter mij hoor : "En welke patatjes gaan we vanavond eten ?". De groentenman stond achter mij met mijn kilo aardappelen ... die ik gewoonweg aan zijn kraam had laten liggen !

Een echt marktmens zal ik nooit worden, vrees ik ...