donderdag, februari 05, 2015

Donderdag : marktdag. Joepie !
Om half negen opgestaan, gekookte eitjes gegeten als ontbijt. Echt op 't gemakske "wakker worden".
Om half tien trek ik de badkamer in om mij te wassen. Ondertussen denk ik te weten welke "plaat van Bart De Pauw" ze zoeken bij de Madammen (Radio 2).
Om tien uur kom ik terug in de living en ... de wereld is helemaal wit !!!
Jommo, jommo ... Naar de markt door de sneeuw ? Goed ingeduffeld en met mijn bottinnen aan is het misschien wel te doen. Alleen moet ik zien dat ik niet val.
Ik kijk even over het terras om te zien hoe de straat er bij ligt. Oei ! Eugeen is sneeuw aan het ruimen. Amaai, ge moet hier snel zijn, wilt ge nog mee kunnen sneeuw borstelen. Vlug laarzen aangetrokken en met de borstel naar de straat. Ondertussen is Ivo er bij gekomen. Hij komt van de markt en volgens hem is het te doen, als ge voorzichtig loopt op de stoepen.
Nog wat mee geborsteld, gebabbeld over onze perikelen ...

Met mijn bottinnen aan ben ik naar de markt geweest en heb er een kippetje gehaald.
't Is eigenlijk heel mooi weer. Ik denk dat ik deze namiddag zal gaan wandelen.