vrijdag, februari 01, 2013

Dag lieve kindertjes allemaal ... Tot u spreekt een GEPENSIONEERD Meutje !!!!

Ik ben momenteel wel even gepensioneerd-zonder-wedde, maar "alles sal reg kom".

't Zit namelijk zo :
Uit curieusiteit, ging ik ging gisteren eens kijken op My Pension. Er waren geen betalingen voorzien voor mij. Dat kan, natuurlijk. 't Was nog altijd januari. Maar dan ging ik eens op Mijn Gegevens kijken en wat zag ik ? Er stond geen bankrekening nummer ! Hoe gaan die lieve mensen mij dan betalen (om niets te doen, gniffel, gniffel ...) ??? 't Was al na 17 uur, dus bellen zou iets voor de volgende dag worden.

Vanmorgen bel ik met de pensioendienst. Na even wachten ("Wij zijn allemaal bezig. Wacht u nog even ?"), vertel ik de dame aan de telefoon dat er geen bankrekening nummer staat bij Mijn Gegevens. "Hebt gij uw rekening nummer dan niet doorgegeven ?", vraagt ze. En ik voel mij alsof IK serieus in gebreke gebleven ben. "Euh, ik heb veel papieren ingevuld en allemaal teruggestuurd ..." Ze vraagt me mijn nationaal nummer en ze zal eens kijken. "Ik kan hier niets zien. Ik verbind u door met de betaaldienst", helpt ze mij voort ... Ze kan niets zien ??? Ben ik eigenlijk wel gepensioneerd ??? Help !!!

Op de betaaldienst echter, was het niet "Wij zijn allemaal bezig. Wacht u nog even ?". Neen, 't was direct "Alle lijnen zijn bezet, probeert u het later nog eens ? tuut-tuut-tuut ...". Ik ben twee uren aan een stuk blijven proberen maar : "Wij zijn allemaal bezig. Wacht u nog even ?".

Mijn hersencellen mogen dan wel min of meer aan 't afsterven zijn maar plots kreeg ik een pracht van een ingeving : 'k zal eens een mailtje sturen ! Per mail die lieve mensen (die mij willen betalen om niets te doen, gniffel, gniffel ...) van mijn bezorgdheid op de hoogte gebracht én tegelijk dan maar mijn bankrekening nummer doorgegeven. En dan met een iets geruster gemoed naar de Colruyt boodschappen gaan doen.

Onderweg naar huis, na het boodschappen doen, gaat mijn GSM. Ik zet mij langs de kant van de weg en beantwoord de oproep. 't Was een lieve meneer van de RVP (ge weet wel, die lieve mensen die mij willen betalen om niets te doen, gniffel, gniffel ...), om te zeggen dat hij mijn mailtje ontvangen had, dat hij mijn bankrekening nummer ging doorgeven en dat het allemaal in orde komt. Ik zou wel een brief gekregen hebben waarin ze mijn bankrekening nummer vroegen. Maar hij ging dat nu al allemaal in gang zetten, omdat het "zo kort op de bal" was ... Ik heb nog eens gevraagd of ik nu helemaal in orde was. En hij zij JA !

Ik ben dus in blijde verwachting ...

Nog even ter bevestiging : dames die bij de overheid werken zijn dikwijls"bitches" (niet allemaal, in Leuven zitten er enkele écht goeie ! Chapeau !). De heren bij de overheid, daarentegen ... Schattekes !

Enne ... heb ik al gezegd hoe fijn ik het vind dat ik betaald zal worden om niets te doen ? ;-)