maandag, februari 11, 2008

Zondag is mijn Gilmore Girls dag. Ik zat te zappen tot mijn feuilletonneke begon en viel op het weerbericht op VTM. Als afsluiter wist die dame mij te vertellen dat ik het ISS zou kunnen zien overvliegen als een heldere stip. "Maar ge moet u wel haasten", zei ze er nog bij.

Wie niet waagt niet wint, dacht ik, en ik vatte dadelijk post aan het dakvenster. En wilt ge nu geloven dat ik dat ruimteding zien voorbijvliegen heb ?

Er stonden enorm veel sterren en er was inderdaad een dikke stip (groter dan de meeste sterren) die nogal snel vloog. Mijn eerste gedacht was : een vliegtuig. Maar het pinkte niet. En vliegtuigen pinken volgens mij altijd ... Dus bleef ik die stip volgen. Ik had de indruk dat hij van het noordwesten kwam en dus naar het zuidoosten zou vliegen. Maar, inplaats van evenwijdig met de aarde te blijven vliegen, werd die stip plots kleiner, en kleiner, en kleiner en verdween hij ergens in het zuiden.

Dat moet 'em dus geweest zijn, hé ? Ik ben eens gaan kijken op Urania en vond daar een tabelletje met de tijden dat ISS de volgende dagen nog over zou vliegen. De "overtocht" duurt slechts enkele minuten, ge moet dus inderdaad snel zijn. Maar ik ga toch proberen om deze week nog enkele keren naar de astronauten te zwaaien !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten