donderdag, mei 04, 2006

W A A R S C H U W I N G ! ! ! ! !

Beste medegebruikers van de openbare weg, u weze bij deze gewaarschuwd : vanaf nu doet Meutje mee aan het spelletje "Ieder voor Zich". Met de wagen rijden in het spitsuur zal ik voortaan beschouwen als Oorlog ! Reken niet langer op mijn medeleven.

Hoe is dat zo gekomen ? Wel, daarnet in het huiswaarts rijden, stond ik zoals altijd in de file op de steenweg. Ter hoogte van Horizon gekomen, liet ik enkele wagens uit de zoning voor mij langs, om de steenweg richting Brussel te nemen. Twintig meter voor mij stond het verkeer toch stil en van de overkant kwam er juist niets af. Zodoende ...

De laatste die ik doorliet, heeft jammer genoeg pech gehad. Net op het moment dat hij met de snuit van zijn wagen voorbij mijn bakske komt, vaststelt dat er uit de richting van Leuven niets aankomt en zich in gang zet om de steenweg verder op te rijden, komt er naast mij in volle vaart een politiewagen opgedaagd. Net als die op mijn hoogte is, zien de agenten de snuit van de andere wagen in het midden van de steenweg verschijnen. Ze laten eventjes "Woo..." hun sirene gaan en gooien nog hun stuur opzij. Maar het kalf was al in de put gesprongen ... De meneer die ik doorliet, ramt nog net de politiewagen in de buurt van het achterwiel ...

De politiewagen stopt ter hoogte waar "mijn" file nog stond te wachten, ze maken rechtsomkeer en rijden de zoning binnen. De "ongelukkige" chauffeur zet zich in achteruit, en rijdt eveneens de zoning terug binnen. Ik rijd een beetje verder en denk plots : "Ben ik hierbij nodig ?" Noem dat gewoon STOM, kan mij niet schelen. Ik zet mij dus op de kant en loop een eindje terug tot bij de politiedame die ondertussen uitgestapt was, terwijl haar mannelijke collega de politie-auto verder langs de kant ging zetten. Ik vraag aan de agente : "Ben ik hierbij nodig ?". Zij vraagt : "Zat u bij in het voertuig ?". Ik zeg : "Neen, ik heb die meneer doorgelaten ...". Waarop zij : "Da's stom, hé !", en ze loopt verder naar beide gebotste wagens. Ik ben terug in mijn wagen gestapt en ben naar huis gereden ...

En vandaar dus : no more Mrs. Nice Meutje vanaf nu ! Ik rij vanaf nu steeds rechtdoor en stop alleen nog aan oranje en rode lichten. Moet je er langs ? Sorry, je zal moeten wachten tot je er langs KAN. Reken niet meer op mij om je er even tussendoor te laten ...

Ik verwacht van u allen hetzelfde, wees gerust. Ik vertrek toch steeds op tijd en heb dus alle tijd van de wereld ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten