donderdag, juli 14, 2005

Ik heb een probleemptje in mienen hof ...

Ik hoor nu al drie avonden en nachten een uiltje in de tuin. En ... gisterenavond heb ik hem gezien. Hij zat weer wreed van zijn oren te maken. Ik ben aan alle deuren en vensters gaan spieden : niets ... Dan deed ik voorzichtig de terrasdeur open en zo hoorde ik hem veel beter. Verdorie ! Hij zal toch niet in de kerstboom zitten, zeker ?

Ik liep vliegensvlug naar boven en loerde door het raam van de logeerkamer. Ja hoor! Daar zat hij, in al zijn glorie, in het topje van de kerstboom, te "piepen" dat het een lieve lust was. Maar ... ik zag dadelijk dat hij veel te groot was om een Steenuil te zijn. En toen hij bewoog, zag ik dat hij "oortjes" had !

Dan heeft ne mens al eens een STEENUILenkast opgehangen ... Nu is het toch wel Ransje die terug gekomen is, zeker ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten