woensdag, mei 19, 2004

Ik heb vanmorgen weer een heleboel verkeersacrobaten aan het werk gezien. Ge weet wel, zo van die mannekes (en vrouwkes !) die waarschijnlijk van zichzelf DENKEN dat ze goed kunnen rijden en die dan apetrots zijn als ze één auto voorbij hebben kunnen steken en bijgevolg één (zegge en schrijve : 1!) auto (wat is dat een meter of drie ???) dichter bij hun einddoel zijn dan tien seconden tevoren ...

Zulke maneuvers worden natuurlijk liefst uitgevoerd in een bocht waar je geen zicht hebt op het aankomende verkeer en de meeste punten krijg je als ge uw kunsten vertoont op een kruispunt, tussen de verkeerslichten, waar dan nog wagens voorgesorteerd staan om af te slaan ! Ik denk zelfs dat er een bonus uitgekeerd wordt als je alle weggebruikers rondom u eens flink op de rem kan doen staan. Ah jaaaa ! De "kunstenaar" slibbert overal door, zonder zich ergens iets van aan te trekken, de "anderen" zullen wel zorgen dat er geen maleuren van komen ...

Maar ... eigenlijk mag ik hier deze ochtend niets van zeggen ... Want ik heb zelf bijna een duitser van zijn sokken gereden op het rondpunt in de Nachtegalenlaan... ! Eerlijk : ik heb pas achteraf gezien dat het een duitser was ...

Net voor het rondpunt kwam er een BMW uit zijn garage en die was ik met mijn arendsoog in het ... euh ... oog aan het houden. Oef ! Hij liet mij mooi voorbijrijden. En waarom weet ik nog altijd niet maar terwijl ik er voorbij was, bleef ik maar in mijn spiegel kijken om te zien wat die BMW ging doen. Ge zoudt nu zeggen : ge zijt er voorbij, wie kan het nog wat schelen wat die meneer achter u allemaal uitspookt ? Maar ja, het was 's morgens vroeg, ik was misschien nog niet goed wakker ... Zaak is dat ik dus in mijn achteruitkijkspiegel aan het kijken was toen ik het rondpunt opreed. En voor ene keer was daar toch wel een "andere" wagen op dat rondpunt, zeker ? En die was echt wel van plan om zijn ronde-punten-voorrang te nemen ! Maar, te laat ! Ik zat al een heel eind op het rondpunt en heb dan nog maar wat gas bijgegeven, ondertussen de meest verwonderde grimassen makend ("Oh ? Nu rijdt hier toch wel een wagen zeker ! Aaai, aaai ! Wat ben ik hier aan het doen ? Shit ! Komt dat hier wel in orde ???)

Enfin, de meneer op het rondpunt reed niet snel en het is dus ook wel dank zij hem dat er op dat punt niet gebotst is vanmorgen ... Ik dacht wat verder nog te stoppen om mij te verontschuldigen maar, toen hij achter mij mee de Nachtegalenlaan verder afreed, zag ik dat het een duitser was en heb ik maar wijselijk van verdere verontschuldigingen afgezien.

En dus mag ik vandaag GEEN COMMENTAAR geven op al die "andere" acrobaten op de weg ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten